onsdag 27 maj 2009

Pingst


Ordet pingst härstammar från det grekiska ordet pentekoste, vilket betyder den femtionde. Den femtionde syftar på att 50 dagar förflutit sedan påsk. Det visste jag inte, ja man lär sig så länge man lever.
Jag förknippar vanligen pingsthelgen med bröllop, blommor, utflykter i den vackra naturen men pingst är egentligen en kristen helg.
Själv har jag missat att det är pingst denna helg för jag har bokat mig till mamma som bor i Göteborg så där kommer jag tillbringa min helg hade jag gått efter min innersta önskan så hade det varit i husvagn. Men det är mors dag så det passar bra att vara tillsammans med sin mor.

2 kommentarer:

Carina sa...

Saknade dig också Josan, speciellt när vi dansade på borden, jäklar sicket drag där var, rena rama konserthysterin på slutet av kareoke kvällen :-)
Vi ska heller inte ut med vagnen denna helgen, faktiskt en helg hemma tänkte vi, Stefan behöver vara hemma lite eftersom vi varit borta varje helg sista tiden!
Kram & hälsa High Life oxå ;-)

Anonym sa...

Ja men skit att det är så långt mellan oss då, massor med mil ju!
Ikväll är det Lotta, jag och Malin som ska ut och göra stan och dte bästa av allt, Stefan kommer hem ikväll :-)
Kram Carina61