torsdag 4 november 2010

Nu längtar jag bara bort!


Snart ska jag och min man till Skivarp och äta gås, det ser jag framemot.
Vår gåsamiddag är en 4-rätters matupplevelse som du inte ska missa!

1:a servering
Gåslevermousse med touch av konjak serveras på en krutong med äppelsås och rosépeppar.

2:a servering
Vår hemlagade svartsoppa (som alla älskar!) serveras med stekt gåslever, buljongkokt kräva och hjärta.
Om de absolut inte vill äta svartsoppa kan vi erbjuda vår hummersoppa med kräftstjärtar och smördegspinne med havssalt.

gåsamiddag

3:e servering
Helstekt gås med stekt kulpotatis, svartvinbärsgelé, kumminkokt brysselkål, kanelstekta äpplen och katrinplommon och naturligtvis den gooooooooda gåsasåsen!

4:e servering
Äkta skånsk äppelkaka gjord på smörstekta kavringsmulor och hemlagad vaniljsås.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det låter gott! Ät för mig också, har inte ätit gås på år och dar! Kram Laila