måndag 14 december 2009

Hej i dag är det bakdag eller bakslag


Har jobbat hela helgen, var så trött på söndagskvällen att jag inte kom i håg namnet på vem jag skulle baka med på måndag.
Jag blir nästan rädd för mig själv i bland.
Jag och Ann-Marie har bakat i nästan 20 år så vi kan detta utan och innan, trodde vi.
Men i dag var det något som gick snett vad vet vi inte. När vi bakade mandelmusslor släppte de inte formen, nu tänker ni att vi inte har smort formarna men det hade vi. Det lustiga var att dagen innan berättade Ingela att hon hade ett recept på degen som man inte behövde smörja formar med, men det var så dags att tänka på det när det var klart. I vilket fall som helst hade vi många söndriga mandelmusslor, så resultatet blev att vi fick göra dammsugare utan punsch eller arrak och marsipan hade vi inte heller. Men vi hade melon likör så det tog vi i kakan och i oss själva.

Inga kommentarer: