onsdag 26 augusti 2009

Lingon röda tuvor


Har varit ledig i dag. Det heter så men jag har tusen saker att göra hemma. det är tur att vi har husvagn så att jag kommer hemifrån för då är jag ledig. I dag har jag städat lite men skogen drar i mig hela tiden. Så på eftermiddagen bar det i väg på jakt efter lingon och faktiskt hittade jag några stycken. Sen har man det tråkigaste eller ska jag säga tidskrävande rensningen, men det har min kära man hittat på en lingonränsare som faktisk fungerar (bild kommer senare)

2 kommentarer:

Carina sa...

Oj så mycket du plockat, härligt!
Du vet jag äter lingonsylt som en galning, passar ju till allt vettu :-)
Ska till skogen idag med Challe så jag tar nog med mig en påse till lite blåbär som kan bli en gooood paj!
Kram kram Carina

Storstadslivet efter 40 sa...

lingonsylt på gång???